Beboerklagenævnet
Beboerklagenævnet tager sig af tvister mellem lejere og udlejere i almennyttige boliger.
Hvis du vil have en sag behandlet af Beboerklagenævnet, kan du oprette den direkte i Beboerklagenævnets digitale
løsning.
Nævnet kan blandt andet behandle spørgsmål om
- overtrædelse af husorden
- varme- og vandregnskaber
- tilbagebetaling af beboerindskud og depositum i forbindelse med fraflytning
- manglende vedligeholdelse
- formalia ved varsling af huslejeforhøjelse.
Det koster 169 kr. at få behandlet en sag i Beboerklagenævnet.
Mere om Beboerklagenævnet
Beboerklagenævnet består af en formand og to medlemmer. For perioden 01.01.2022 til 31.12.2025 består Beboerklagenævnet af:
- Formand: Vagn-Aage Nielsen
- Udlejerrepræsentant: Niels Kruse
- Lejerrepræsentant: Per Olsen Dam
I sager vedrørende overtrædelse af husorden suppleres Beboerklagenævnet af en person, der er sagkyndig med hensyn til sociale forhold.
Beboerklagenævnet er ikke et rådgivningsorgan. Har du brug for råd og vejledning, kan du henvende dig hos en
advokat, lejer- eller udlejerorganisationer eller advokatvagten.
Hvis du er fritaget for digital post, kan du sende klagen med almindelig post til:
Lolland Kommune, Beboerklagenævnet, Torvet 3, 4930 Maribo.
Hvilken dokumentation kan medsendes?
Du kan medsende dokumenter samt fotos, der har relevans for din klage. Fremsender du fotos, skal der fremgå dato og sted.
Gebyr
Det koster 169 kr. at få behandlet en sag i Beboerklagenævnet. Beløbet skal indbetales på konto nr. 0682
0001660713.
Kontakt
Ring til os
Skriv til os
Bemærk
Husk at sende sikker post, hvis du deler følsomme eller fortrolige oplysninger.Når du ringer
Callcentret viderestiller til relevant medarbejder eller område.