Skip til hoved indholdet

Familiedialog

I Lolland Kommune anvender vi samarbejdsværktøjet ”Familiedialog” i arbejdet med børn og unges trivsel og udvikling. Familiedialog sikrer, at du som forælder kan deltage aktivt og hele tiden kan følge med i hvad der sker.

Log på Familiedialog (lolland.alldialogue.dk)

Hvornår kan Familiedialog være en hjælp?

Oplever du, at dit barn ikke trives, kan du kontakte dit barns skole, daginstitution eller sundhedsplejerske og bede om et forløb i Familiedialog. Skolen eller dit barns daginstitution kan også kontakte dig om et samarbejde i Familiedialog.

Hvis et barn ikke har det godt, kan det vise sig ved, at barnet for eksempel ikke har lyst til at gå i skole/daginstitution, er meget ked af det eller har svært ved at finde gode lege sammen med de andre børn. Ofte er det små ændringer i barnets hverdag, som gør den store forskel for barnets udvikling og trivsel og det kan forældre og personalet i skoler og dagtilbud hjælpe hinanden med at finde frem til i Familiedialog.

Familiedialog tager nemlig udgangspunkt i dig og dit barn og værktøjet gør det nemt for dig at deltage og følge med i arbejdet med dit barns trivsel.

Sådan forløber Familiedialog

Har du brug for hjælp til Familiedialog, skal du kontakte den pædagog, lærer eller sundhedsplejerske, du har aftalt dialogen med.

Aftalen oprettes

Når der er lavet en aftale om Familiedialog, får du efter nogle dage en mail i din e-Boks. Herefter logger du ind på Familiedialog med dit MitID

Aftalen oprettes

Når der er lavet en aftale om Familiedialog, får du efter nogle dage en mail i din e-Boks. Herefter logger du ind på Familiedialog med dit MitID

Dialogen

I Familiedialog kan du skrive dét, der bekymrer dig, dét du synes går godt, og dét du mener, I sammen kan gøre, for dit barn. Det samme gør de andre parter i dialogen.

Dialogen

I Familiedialog kan du skrive dét, der bekymrer dig, dét du synes går godt, og dét du mener, I sammen kan gøre, for dit barn. Det samme gør de andre parter i dialogen.

Møde og handleplan

Herefter bliver du indkaldt til et møde, hvor I sammen laver en handleplan. Handleplanen kan indeholde små ændringer i hverdagen, både derhjemme og i skolen/daginstitutionen.

Møde og handleplan

Herefter bliver du indkaldt til et møde, hvor I sammen laver en handleplan. Handleplanen kan indeholde små ændringer i hverdagen, både derhjemme og i skolen/daginstitutionen.

Opgaver

Når alle opgaverne i handleplanen er udført, mødes du og de andre igen for at følge op.

Opgaver

Når alle opgaverne i handleplanen er udført, mødes du og de andre igen for at følge op.

Afslutning

Hvis dit barn er i bedre trivsel, kan forløbet afsluttes. Hvis ikke, aftaler I et videre forløb og fordeler nye opgaver mellem jer.

Afslutning

Hvis dit barn er i bedre trivsel, kan forløbet afsluttes. Hvis ikke, aftaler I et videre forløb og fordeler nye opgaver mellem jer.

Kontakt

Børn, Unge og Familie

Jernbanegade 7, 4930 Maribo

Ring til os

Bemærk

Husk at sende sikker post, hvis du deler følsomme eller fortrolige oplysninger.

Når du ringer

Callcentret viderestiller til relevant medarbejder eller område.

Udenfor åbningstid

Hvis du står i en situation, hvor et barn eller en ung er udsat for akut fare eller på anden måde har brug for akut hjælp uden for kommunens telefon/åbningstid, skal du ringe til Sydsjælland og Lolland-Falsters politi på 114. Politiet sætter dig i forbindelse med den sociale døgnvagt.

Hold dig opdateret og giv os feedback

Tilmeld nyhedsbrev Giv os feedback

Lolland Kommune
Torvet 3
4930 Maribo

CVR-nr. 29188572

Telefon: 54 67 67 67
lolland@lolland.dk

Telefontider

Mandag - onsdag8:00 - 15:00
Torsdag8:00 - 17:00
Fredag8:00 - 13:00


Nyttige links