Skip til hoved indholdet

Driftsleder til Park og Vej

Er du vores nye driftsleder, der kan sikre driften af vores infrastruktur, veje og stier, samt sikre en optimal maskinpark, samtidig med at du har fokus på et godt arbejdsmiljø? Så er det lige præcis dig, vi leder efter!

Stilling i en ny organisationsstruktur

Park og Vej er i proces med ændringer i organisationsstrukturen. En organisation med 1 driftsleder ændres til 2 sidestillede driftsledere. Der er ansat en driftsleder for det grønne spor, denne driftsleder tiltræder 1 september 2022. Der er således opstået en ledig stilling, som driftsleder for det andet spor; sorte, grå og værkstedområdet.

Du kan se et billede af strukturændringerne gennem linket.

Din hverdag

Som driftsleder får du ansvar for planlægning og ledelse af driftsopgaver og mindre anlægsopgaver inden for veje, stier og afvandingsarbejder (entreprenørarbejde) i Lolland Kommune.

Du får ledelsesansvar for 35-40 engagerede og fagligt dygtige medarbejdere, hvor du sammen med holdledere og teamkoordinatorer skal koordinere arbejdet.

Du får ansvar for økonomistyring i forbindelse med opgaverne i samarbejde med de fagansvarlige på området.

Din kontorplads bliver på materialegården hos Park og Vej i Nakskov, men hele kommunen bliver din arbejdsplads. Du kommer rundt til dine medarbejdere i forbindelse med ledelsesopgaverne.

Arbejdsdagen vil også gå med møder med samarbejdspartnere, leverandører, kunder, interne kolleger og meget andet. Alt i alt en stilling med stor afveksling og mulighed for selv at tilrettelægge din dag.

Om dig:

  • Vi forventer, at du har en faglig uddannelse såsom anlægsstruktør, kloakmester eller har lignende faglig erfaring, gerne med entreprenør og maskinarbejde. Derudover har du mindst 3-5 års ledelseserfaring indenfor området.
  • Du er god til at samarbejde, kommunikere og har en god forretningsforståelse.
  • Driftsopgaver styres gennem systemet driftsWeb via en IPad. Det er derfor en fordel, hvis du er kyndig inden for IT.
  • Erfaring med eller forståelse for offentlige systemer vil være en fordel.
  • Vi forventer, at du deltager aktivt i at skabe et godt arbejdsmiljø ved at inspirere og motivere medarbejderne.
  • At du har kørekort til minimum B –gerne BE

Du kan læse yderligere i stillingsbeskrivelsen.

Dine nye kolleger

Park og Vej er en decentral enhed under Teknik og Miljø. Park og vejchef Kjeld Jensen har ansvaret for hele området. Vi er ca. 100 medarbejdere i alt og består både af en administration/myndighedsenhed og en driftsenhed.

Administrationen

Har en bred vifte af opgaver, som projektudvikling, vejmyndighed, it, GIS, økonomi m.m. samt tre fagansvarlige medarbejdere, der består af:

  • En fagansvarlige med ansvar for vejområdet, broer og vinterbekæmpelse.
  • En fagansvarlig med ansvar for skov, vandløb og natur.
  • En fagansvarlig med ansvar for grønne områder og idrætsanlæg.
  • En vejtekniker med ansvar for gadelys og trafiksikkerhed samt anlægsopgaver.

I driftsenheden

Har der indtil nu været én driftsleder og fire holdledere, som har ansvaret for henholdsvis aktiveringsområdet, vejområdet, værksted og for det grønne område. Vi arbejder med strukturtilpasningen, hvilket betyder, at vi forventer, at der fremover skal være to driftsledere, holdledere og teamkoordinatorer. Det er en proces, der arbejdes færdig i samarbejde med de nye driftsledere.

Alle driftsledere, som varetager den daglige ledelse af medarbejderne, refererer til Park og Vejchefen.

Der vil være en tæt dialog og sparring mellem de fagansvarlige og driftslederne.

Infrastrukturen herunder veje og stier samt fremkommelighed er højt prioriteret

I Park og Vej har vi et bredt ansvarsområde lige fra myndighedsopgaver til drift og udvikling af grønne områder, idrætsanlæg, legepladser, veje, fortove og meget mere.

Vi har de seneste år været igennem en omfattende udvikling på mange områder. Vi har en stor totalrenoveret materialegård med mange moderne faciliteter, ligeledes er størstedelen af maskinparken blevet opdateret.

Vejvedligeholdelse, afvanding, både af veje og gennem vores ca. 1000 km vandløb og ca. 300 broer, er vigtige prioriteter på lige fod med vinterbekæmpelsen på vores ca. 1400 km veje.

Løn og ansættelsesforhold

Løn efter gældende overenskomst og efter principperne om lokal løndannelse.

Stillingen er en fuldtidsstilling.

Ansøgningsproces

Send os din ansøgning vedlagt bilag via linket nedenfor senest søndag den 11. september 2022.

Vi holder første samtalerunde den 20. september 2022. Anden samtalerunde gennemføres den 23. september.

Kandidaterne, der går videre til 2. samtale, skal gennemføre en DISC-adfærdsanalyse mellem 1. og 2. samtale.

Få mere at vide om stillingen

Hvis du har spørgsmål til stillingen som driftsleder, er du velkommen til at kontakte park og vejchef Kjeld Jensen på tlf. 25 26 59 01.

Vi glæder os til at modtage din ansøgning!

Frist:

11-09-2022 23:59:00

Jobområde:

Lokation:

Narvikvej 11, 4900, Nakskov