Skip til hoved indholdet

Strategisk kommuneplanlægger til Teknik- og Miljø

Vil du være en del af en attraktiv arbejdsplads? Vil du løse opgaver, som har stor betydning for borgere og kommunens udvikling? Og har du lyst til at stå i spidsen for vores nye kommuneplan? Så er du måske vores nye planlægger til en stilling i Planer og Kort.

Vi kan tilbyde et spændende og udfordrende job, hvor du skal skabe de planstrategiske rammer, som gør det muligt at udvikle kommunen til en bedre fremtid. Vi har et rart arbejdsmiljø, flextids-ordning, mulighed for hjemmearbejde. Nu mangler vi bare dig!

Det går godt på Lolland!
Lollands internationale placering er midt i Europa, midt i en Femern Bælt Region i hastig udvikling og initiativet Nakskov 2030, som er et partnerskab mellem Realdania, A.P. Møller Fonden og Lolland Kommune, præger dagligt vores arbejde. Vi har rygende travlt med at udvikle Lolland.

I teamet arbejder vi med kommuneplanlægning, lokalplanlægning, myndighedsbehandling og korttegning. Vi indgår også i en lang række tværfaglige udviklingsprojekter om blandt andet Nakskov 2030, Turismeudvikling på sydkysten, byfornyelses- og områdefornyelsesprojekter, Kommuneplan og Femern Bælt forbindelsen.

Stillingen
Du vil komme til at indgå i et team på 12 ambitiøse kolleger samt en teamleder. Vi har et stærkt team, der er bredt sammensat på både alder og faglighed.
Vi har netop afsluttet arbejdet med kommuneplan 2021-33. Vi søger en kommuneplanlægger, der skal stå i spidsen for kommuneplan 2025-37. Du får det overordnede ansvar for planen og alt det, der skal til på vejen der hen.

Du vil skulle indgå i arbejdet med planstrategien og du vil skulle arbejde med kommuneplantillæg og idefaser. Du vil også skulle stå i spidsen for en lang række analyser, redegørelse og strategiske projekter, som skal indgå i kommuneplanen på sigt. Og deltage i tværgående planstrategiske opgaver som boligstrategi, turismestrategi og erhvervsstrategi.

Det er et job, hvor du får rig mulighed for at udvikle dig og påvirke indholdet, alt efter interesse og kompetencer.

Vi kan tilbyde dig:

  • En arbejdsplads med høje faglige ambitioner,
  • Et fagligt stærkt team, der hjælpes ad,
  • Gode muligheder for faglig udvikling og opkvalificering,
  • En udfordrende og travl hverdag,
  • Afvekslende arbejdsopgaver,
  • En høj grad af medindflydelse på opgaveløsning og arbejdets tilrettelæggelse,
  • En arbejdsplads med en uformel omgangstone,
  • En familievenlig arbejdsplads med et godt arbejdsmiljø,
  • Fleksibel arbejdstid med mulighed for hjemmearbejde.
Vi lægger vægt på, at du:
  • Har en relevant videregående uddannelse,
  • Har projektleder uddannelse og erfaring,
  • Har erfaring med kommuneplanlægning, planstrategi og analyser,
  • Har erfaring med miljøvurdering af planer og programmer,
  • Har erfaring med planlægning- og facilitering af processer,
  • Har arbejdet med digitale planer,
  • Har kørekort,
  • Forstår at formidle og kommunikere dansk i skrift og tale,
  • Har flair for at arbejde i en politisk styret organisation,
  • Kan samarbejde og dele viden med dine kollegaer, men også kan arbejde selvstændigt,
  • Er serviceminded med fokus på, at det er borgere og virksomheder, der er i centrum,
  • Er udadvendt, tillidsvækkende, engageret, resultatorienteret og systematisk.
Yderligere information
Ved ønske om yderligere information om stillingen kan teamleder Gry Mylov kontaktes på tlf. 20 18 03 55.

Ansættelsesvilkår
Løn efter gældende overenskomst og efter principperne om lokal løndannelse.

Ansættelsesprocedure
Der er ansøgningsfrist 5. december 2021.
1. samtale forventes afholdt den 9. december 2021.
2. samtale forventes afholdt den 14. december 2021. De ansøgere, der går videre til 2. samtale vil blive bedt om at gennemføre en DISC-adfærdsanalyse.
Stillingen ønskes besat 1. februar 2022.

Vi glæder os til at høre fra dig!

Frist:

05-12-2021 23:59:00

Jobområde:

Lokation:

Fruegade 7, 4970, Rødby