Skip til hoved indholdet Kontakt Kontakt

Borgerportalen

Borgerportalen giver dig og dine pårørende mulighed for at læse om, hvad socialfaglige- og sundhedsfaglige medarbejdere og visitatorer i Lolland Kommune skriver i din omsorgsjournal.

Log in på Borgerportalen (borgerportalen.dk)

Om Borgerportalen

Du finder Borgerportalen på borgerportalen.dk. Du kan også tilgå Borgerportalen fra mobile enheder via en app.

I din omsorgsjournal på Borgerportalen kan du finde:

  • Notater og handleplaner
  • Planlagte besøg
  • Døgnrytme og funktionsvurderinger
  • Udlånte hjælpemidler
  • Navn, adresse og telefonnummer på dig som borger og dine pårørende

Sådan logger du på Borgerportalen

Alle borgere der er oprettet i kommunens omsorgssystem KMD Nexus kan logge på Borgerportalen med MitID og se egne data uden at anmode først.

Når du vil læse om dig selv, logger du på Borgerportalen med dit eget MitID. Klikker du på dit navn i øverste højre hjørne, kan du se dine kontaktoplysninger, og hvem der har fået fuldmagt til at logge ind på dine vegne. Fuldmagter til 3. part udstedes kun med dit samtykke.

For pårørende

På Borgerportalen kan man som pårørende til en borger ansøge om fuldmagt til at handle på vegne af denne borger. Dette gøres ved at vælge rollen “Pårørende”, når man logger ind på Borgerportalen. Herefter bliver man guidet til at ansøge om fuldmagt igennem Digitaliseringsstyrelsen. Når ansøgningen er godkendt, kan man logge ind på Borgerportalen på vegne af den borger, man er pårørende til.

Hvis pårørende er personlig værge eller fremtidsfuldmægtig (det vil sige at der allerede er en aktiveret fremtidsfuldmagt)

Værgemålet eller den aktiverede fremtidsfuldmagt fremsendes Visitation – Ældre & Sundhed som sikker post (find link til at sende sikker post i kontaktboksen i bunden af denne side).

I beskeden anføres der, at der ansøges om adgang til Borgerportalen.

Når visitator har modtaget anmodningen og værgemål eller fremtidsfuldmagt, kan adgangen gives på baggrund af det.

Sagsbehandlingstiden kan være op til 4 uger, men normalt gives der afgang indenfor 1 uge efter modtagelse af ansøgningen.

Manual til Borgerportalen

Kontakt

Ældre & Sundhed

Søndre Boulevard 84, 4930 Maribo
aeldresektorenofficiel@lolland.dk

Ring til os

Bemærk

Husk at sende sikker post, hvis du deler følsomme eller fortrolige oplysninger.

Når du ringer

Ældre & Sundheds Telefon- og Borgerbetjening viderestiller til relevant medarbejder eller område.

Telefonen hos Ældre & Sundhed besvares af vagttelefonen uden for de almindelige telefontider.

Måske er du også interesseret i

Hold dig opdateret og giv os feedback

Tilmeld nyhedsbrev Giv os feedback

Lolland Kommune
Torvet 3
4930 Maribo

CVR-nr. 29188572

Telefon: 54 67 67 67
lolland@lolland.dk

Telefontider

Mandag - onsdag08:00 - 15:00
Torsdag08:00 - 17:00
Fredag08:00 - 13:00

Nyttige links